Wednesday, June 15, 2005

SELUMBAR KASIH

:: Allahu Allahu Allahu ::


Redup wajahmu buat aku tenang
Senyum manismu buat aku tenteram
Kau wanita idaman setiap insan
Buat bergelar isteri solehah dan ibu mithali

Pertama kali kupetia wajahmu
Bergetar hingga ke hulu hati
Menjerut tangkai qalbu
Terasa penuh atma yang kosong itu
Lalu terpanggil untuk mengenalimu

Tapi kau bukan insan yang mudah didekati
Mungkin silapku yang terburu-buru
Membuat dirumu semakin jauh dariku

Makin kuperhati raut wajahmu
Makin bergetar hati ini
Engkaukah yang tersurat di luh madhfuz
Untuk menjadi pemaisuri hati ini???!!

Atau hanya aku yang perasan sendiri
Atau aku hanya bertepuk seorang diri
Tanpa ada pesona yang menggoyang atmamu
Aku perlu meluahkan isihati ini
Agar kau ketahui apa yang tersirat dihati ini


Kalau bukan jodohmu untukku
Aku redha pada Ilahi
Kerna aku bukanlah insan
yang terbaik untuk dirimu
Kau semulia –mulia insan
Sedang aku sehina-hina manusia

Kau pilihan ramai mujahid dan pejuang terbilang
Bagi mengikat iman pada al-Khaliq
Bagi menthabat sayap kiri perjuangan

Sedang aku memilih akanmu
Bagi mengikat hati ini
Agar terus lurus atas jalan da’wah ini
Agar tidak futur
Dan mutasakit dalam obor perjuangan ini
Tapi aku tidak sekali memaksa
Hati dan perasaanmu untuk
Menerima diriku ini
Hanya kerna ceriteraku itu
Engkau berhak memilih
Hala tuju hidupmu

Semoga engkau terus
Bahagia dan thabat dalam perjuangan
Aku akan terus mendoakanmu
Walau sekelumit kasih ini
Datang sedetik cuma

Aku sekadar menyuarakan
Apa yang tersirat dalam qalbuku
Agar kau tahu hati ini
Pernah punya secicip kasih
Sekelumit cinta untukmu
Walau tak pernah kau sambut
Walau tak pernah kau balas
Moga hatimu memilih yang terbaik
Untuk hidupmu dan agama Tuhanmu


WaKYeoP RS
16 April 05
BaiTi JaNNaTi


~||dalam diri itu ada atma.dalam atma itulah jiwamu yg luhur.justeru perkuatkanlah akan ia dengan ilmu dan perkemaskanlah ia dengan iman||~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-------------------------------------------



wat bahase do u speak??
Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com

MyNetwork
[:: ] hudasoid [:: ] GoPi [:: ] moHnas [:: ] niSah harOn [:: ] zaid Akhtar [:: ] feeeSal teHrani [:: ] Helvy tIana RoSa [:: ] LukiSan malaM [:: ] adeeb [:: ] ghuroba [:: ] MukhriZ [:: ] wanZu [:: ] mueeZ [:: ] Azzahra SafiaH [:: ] widad [:: ] aShersiMakhlukGergasi [:: ] SanaYemen [:: ] adielaRahmad [:: ] eRmyAhmaD [:: ] syahidah [:: ] sYafixa [:: ] 9_tail_kid [:: ] My Bloody Arsenal [:: ] ex-KI 2000 [:: ] aDnin [oO ] raihanah