Wednesday, June 15, 2005

SEPATU BARU

:: Allahu Allahu Allahu ::



Semalam ibu beli sepatu
Sepatu baru untukku
Kata ibu untuk ganti sepatu lamaku
Yang sudah uzur
Yang sudah rabak

Tapi aku jadi keliru
Bukankah ibu tak punya ongkos
Untuk beli sepatu baru
Bukankah ibu hanya punya
Wang untuk makan kami berlima
Satu hari ini?

Ibu…
Aku bukan mahu menyusahkan hidupmu
Mungkin permintaanku kelmarin atas nafsuku
Maafkan aku ibu
Aku tak patut luahkan kata-kata
Yang bukan-bukan

Ibu..
Aku tahu kau susah cari wang untuk kami
Dari pagi dinihari lagi kau di kebun getah
Petang pula mengambil upah
Untuk tampung hidup kami
Ayah pergi hilangkan diri
Tinggal kau membesarkan kami

Ibu…
Doakan dengan sepatu baruku itu
Agar aku rajin menuntut ilmu
Jadi orang berjaya nanti
Bela kembali hidupmu
Doakan aku wahai ibuku!!!


~||dalam diri itu ada atma.dalam atma itulah jiwamu yg luhur.justeru perkuatkanlah akan ia dengan ilmu dan perkemaskanlah ia dengan iman||~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-------------------------------------------



wat bahase do u speak??
Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com

MyNetwork
[:: ] hudasoid [:: ] GoPi [:: ] moHnas [:: ] niSah harOn [:: ] zaid Akhtar [:: ] feeeSal teHrani [:: ] Helvy tIana RoSa [:: ] LukiSan malaM [:: ] adeeb [:: ] ghuroba [:: ] MukhriZ [:: ] wanZu [:: ] mueeZ [:: ] Azzahra SafiaH [:: ] widad [:: ] aShersiMakhlukGergasi [:: ] SanaYemen [:: ] adielaRahmad [:: ] eRmyAhmaD [:: ] syahidah [:: ] sYafixa [:: ] 9_tail_kid [:: ] My Bloody Arsenal [:: ] ex-KI 2000 [:: ] aDnin [oO ] raihanah