Sunday, June 12, 2005

seNgatan haiwan Berbisa

:: Allahu Allahu Allahu ::

akhir2 ini..aku menjadi targetan haiwan berbisa barangkali..bayangkan tak sampai 72 jam 3 jenis gigitan di 3 tempat yg berlainan pada tubuhku yg tough n mogel (betui ke nih???(-:...)..sakitnya usah dibicarakn disini..mungkin menggerikan atau mnggiurkan kendatipun sakit yg amat...

9 jun..di kebun...10.30-11 pg....3 ekor penyegat kuning yg diketahui tahap kesakitan sengatannya telah menyegat di lengan kanan 2 sengat, 1 di belakang lutut...(balik kebun bubuh cellfood n minum) ambil masa sampai mlm jumaat utk ilang sakit...

10jun..dalam bilik...6.25pg...bangun nak solat subuh (lewatnye aku bgn)...jup..sedar2 lengan kiri rase sakit..bukak lampu nampak la lipan api (perghh warnanye yg terang) lari masuk bawah almari..lantas aku kejar..sampai angkat2 almari hingga menggemparkan pagi yg hening (walau kedengar suara anak2 sedare dah mulakan operasi nangis...)..mcm2 yg jatuh drp almari...hampair 8 minit mencari..dapat jua aku bunuh si lipan cipan itu...lepas solat bubuh laie cellfood...samapi ptg ok je..masuk malam..makin gatal n jd kembang la lengan tu..skang dah ok skit..mybe mlm td kot...dah kurang....(lepas kene sengat satu lagi jenis haiwan ni kot)

11jun...atas jalan nak g masjid...7.29mlm...tak pasal2 seekor tebuan belanggar ngan aku..kat leher plak tuh...nyupp..adui sakitnye..pengang2 leher dah besar..sah ni mesti tebuan pulak..nasib baik ade bawah cellfood kat dlm poket (itu je yg aku bawah..patutnye tasbih sbb mlm ni ada bacaan Qulhu-kat kg ni kalau ada org mati[yg join persatuan khairat kematian] mesti dapatkan 100000 bacaan Qulhu...)tahan gak la sakit..org bc Qulhu..aku bc ngan selawat sekali..sakit woo..kat leher plak tu...balik tu minum plak cellfood..melantak 2/3 biji panadol...bgn2 pagik td rase kebas jer...tadi minum laie cellfood n 2 biji panadol...kurang sket..ngan izin Allah semuanya nih...

samada mmg kifarat dosa atau ujian Allah kat aku..aku pon taktau...igt nak g klinik cucuk je pagik tadik..bygkan 3 jenis bisa dalam badan aku bergabung serentak..Innalillahiwainnailaihirojiun...moga Allah ampunkan dosa2 aku selama nih....Allahua'lam...doakan aku sehat kembali ekr...k

assalam


~||dalam diri itu ada atma.dalam atma itulah jiwamu yg luhur.justeru perkuatkanlah akan ia dengan ilmu dan perkemaskanlah ia dengan iman||~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-------------------------------------------



wat bahase do u speak??
Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com

MyNetwork
[:: ] hudasoid [:: ] GoPi [:: ] moHnas [:: ] niSah harOn [:: ] zaid Akhtar [:: ] feeeSal teHrani [:: ] Helvy tIana RoSa [:: ] LukiSan malaM [:: ] adeeb [:: ] ghuroba [:: ] MukhriZ [:: ] wanZu [:: ] mueeZ [:: ] Azzahra SafiaH [:: ] widad [:: ] aShersiMakhlukGergasi [:: ] SanaYemen [:: ] adielaRahmad [:: ] eRmyAhmaD [:: ] syahidah [:: ] sYafixa [:: ] 9_tail_kid [:: ] My Bloody Arsenal [:: ] ex-KI 2000 [:: ] aDnin [oO ] raihanah

Name:
Location: bagan daTuk, PheRak, Malaysia

Not Much knOW buT my Self..myBe anyone of U can Describe me???