Tuesday, November 15, 2005

Mencari arti hidup

..
Hidup yang tidak bertepi

Hari ini, aku menyelinap ke tahun kelmarin
Aku ingin diriku kenal perubahan yang telah berlaku
Aku ingin bunga-bunga iman terus mekar dalam diri

Betul tekaan ku
Iman ini lebih subur setahun yang lalu
Iman ini lebih subur ketika aku baru mengenali mu

Tetapi iman ini tidak lagi seperti dulu

Kapan ini terjadi?
Sejak aku kau tinggalkan? *haha*

Mengapa iman begitu sinonim dengan mu?
Tahukah kamu apa salahmu?

Kerna kau menyamakan aku dengan dosa
Apa aku tak bisa kau jadikan teman?

Tahukah kau yang aku berkawan dengan mu
hanya setelah ku lihat
cahaya iman datang bersama denganmu

Kata2 mu
Aksi mu
Penuh dengan pembawakan iman
Mengagumkan!

Itu pandanganku terhadapmu
Dan ia tidak pernah berubah

Aku tidak mengharapkan kamu
Yang aku harapkan cuma sisa imanmu
Aku mahu keberadaanmu disisiku
Bukan lebih daripada teman
Bukan lebih daripada itu

Percayalah!

- - kepada teman itu, walau kau ga bisa mendengar.. semoga kau tahu, keberadaan mu disisi ku amat aku hargai.. nasihatmu, penuh dengan kebesaran ALlah .. itu yang aku rindukan.. - -


~||dalam diri itu ada atma.dalam atma itulah jiwamu yg luhur.justeru perkuatkanlah akan ia dengan ilmu dan perkemaskanlah ia dengan iman||~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-------------------------------------------



wat bahase do u speak??
Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com

MyNetwork
[:: ] hudasoid [:: ] GoPi [:: ] moHnas [:: ] niSah harOn [:: ] zaid Akhtar [:: ] feeeSal teHrani [:: ] Helvy tIana RoSa [:: ] LukiSan malaM [:: ] adeeb [:: ] ghuroba [:: ] MukhriZ [:: ] wanZu [:: ] mueeZ [:: ] Azzahra SafiaH [:: ] widad [:: ] aShersiMakhlukGergasi [:: ] SanaYemen [:: ] adielaRahmad [:: ] eRmyAhmaD [:: ] syahidah [:: ] sYafixa [:: ] 9_tail_kid [:: ] My Bloody Arsenal [:: ] ex-KI 2000 [:: ] aDnin [oO ] raihanah