Wednesday, January 04, 2006

.. Tuhan, beratnya ujian Mu

terkadang,
kata-kata memakan diri

bukan aku tak percaya kepada Mu Tuhan
aku bersyukur atas segalaNya

ujianMu, selama 3 bulan, telah pun ku hadapi
alhamdulillah

Tuhan,
ujian 3 bulan itu
menyebabkan aku
tak bisa makan
tak bisa tidur
hidupku..
ditemani air mata
tiap saat..
aku bertanya kepada Mu
'ujian apakah ini'

alhamdulillah
ujian telah tamat
Dikau pertemukan aku dengan dia

alhamdulillah

ujian lagi?
Tuhanku..
kapan ujian ini akan berakhir

terkadang
hati menangis..

kenapa ujian lagi?
kenapa Tuhan?

terkadang diri jadi
amat kerdil
amat lemah

Tuhan
kenapa begini?

terkadang,
aku penat diuji

boleh kah begitu Tuhan?

Tuhan,
aku mahu ujian ini berakhir..
melampau sangatkah permintaan ku ini?

Aku takut
takut tidak terlangkah diri ini
mengharungi ujian Mu
sungguh dasyat

Tuhan..
bantu lah aku..

Tuhan
cintailah aku..

Tuhan
Tuhan


~||dalam diri itu ada atma.dalam atma itulah jiwamu yg luhur.justeru perkuatkanlah akan ia dengan ilmu dan perkemaskanlah ia dengan iman||~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-------------------------------------------



wat bahase do u speak??
Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com

MyNetwork
[:: ] hudasoid [:: ] GoPi [:: ] moHnas [:: ] niSah harOn [:: ] zaid Akhtar [:: ] feeeSal teHrani [:: ] Helvy tIana RoSa [:: ] LukiSan malaM [:: ] adeeb [:: ] ghuroba [:: ] MukhriZ [:: ] wanZu [:: ] mueeZ [:: ] Azzahra SafiaH [:: ] widad [:: ] aShersiMakhlukGergasi [:: ] SanaYemen [:: ] adielaRahmad [:: ] eRmyAhmaD [:: ] syahidah [:: ] sYafixa [:: ] 9_tail_kid [:: ] My Bloody Arsenal [:: ] ex-KI 2000 [:: ] aDnin [oO ] raihanah